Alle blogs

Ondernemerstip 3: jouw ideale klant

Ondernemerstip 3: jouw ideale klant

BEKIJK HIER DE VIDEO

Graag deel ik mijn 3de ondernemerstip: jouw IDEALE KLANT. Deze week wil ik je inspireren en motiveren om na te denken over jouw ideale klant. Oftwel kies specifiek jouw ideale klant om zelf als dienstverlener gekozen te worden! Wanneer jij SPECIFIEK kiest voor de beste klant en al jouw marketing & sales uitingen richt aan deze ideale klant voelen dit soort klanten zich eerder aangesproken door jouw boodschap en zullen hij/zij eerder zaken met jou /jouw bedrijf doen.

Deze tips deel ik iedere week omdat ik dienstverlenende ondernemers wil inspireren, motiveren en in actie zetten om vanuit jouw Identiteit (autheticiteit) Actief (actie) aan de slag te gaan met jouw DROOMBEDRIJF. Dit is een bedrijf wat zoveel mogelijk onafhankelijk van jou als ondernemer functioneert en wat zorgt voor een heel goed inkomen, enorme voldoening en de gewenste vrijheid!

Lees ook: Hoe creëer ik een effectieve marketingstrategie?

Video: jouw ideale klant

Ik werk zelf vooral voor MKB’ers en ZZP’ers in de zakelijke dienstverlening – denk aan accountants, advocaten, makelaars, coaches, trainers en meer. Wat me vaak opvalt, is dat veel ondernemers nog geen helder beeld hebben van wie hun beste klant precies is. Terwijl dat – zeker in deze tijd, waarin je ook online zichtbaar moet zijn – essentieel is.

Mijn tip: ga vandaag aan de slag met het concreet omschrijven van jouw ideale klant. Hoe ziet hij of zij eruit? Wat doet hij of zij? Wat vindt hij of zij belangrijk? Hoe specifieker je dit maakt, hoe makkelijker je je boodschap scherp en gericht kunt overbrengen – of dat nu in een nieuwsbrief, video, advertentie of salesgesprek is.

Denk daarbij ook goed na over de pijnpunten:

  • Wat houdt jouw klant ’s nachts wakker?
  • Waar loopt hij of zij tegenaan?
  • En hoe kun jij daarbij helpen?

Hoe ziet mijn ideale klant eruit

Om je te inspireren deel ik kort mijn eigen perfecte klant: dit zijn Corinne of Peter – een ambitieuze ondernemer in de zakelijke dienstverlening. Iemand die er verzorgd uitziet, houdt van het leven, sportief is en een druk sociaal leven heeft. Tegelijk voelt hij of zij zich vaak ingehaald door de waan van de dag en weet dat er meer in zichzelf én in het bedrijf zit. Ik help hen om focus aan te brengen, zodat ze kunnen groeien naar een onderneming die zorgt voor een stabiel inkomen, voldoening, geluk én vrijheid.

Dus: wie is jouw Corinne of Peter? Ga er vandaag mee aan de slag – en gebruik dat beeld als basis voor al je marketing en communicatie.

Lees ook: Klantgericht ondernemen: Hoe creëer je een onweerstaanbaar aanbod?

Extra informatie

Voor meer informatie, volg deze links: